Už vás nebaví ruční nastavování cen u každého produktu? Automatická cenotvorba vám ušetří nejen spoustu času, ale pomocí vhodně zvolených strategií pomůže se splněním obchodních cílů. Začnete se orientovat v konkurečním prostředí a budete schopni na změny vašich konkurentů pohotově reagovat. Pojďme se podívat, jak na to.
OBSAH:
- Co je to cenotvorba a proč by se jí měl váš e‑shop věnovat?
- Co musíte vědět před tím, než se do automatického pricingu pustíte?
- Seznamte se s aplikací Pricing Fox.
- Jak začít používat aplikaci Pricing Fox.
- Co vše najdete v aplikaci Pricing Fox.
- FAQ, Nápověda, informace o releasech aplikace Pricing Fox.
1. Co je to cenotvorba a proč by se jí měl váš e‑shop věnovat?
Cenotvorba přímo ovlivňuje úspěšnost celého podnikání. Jako majitelé e‑shopu byste svůj byznys měli provozovat s jasným cílem. Vaše vize by měla být co nejkonkrétnější a neměli byste na ni během optimalizace cen zapomínat. Cenotvorba musí přinášet zisk, ale zároveň musí být přijatelná pro vaše cílové zákazníky. Existují různé možnosti, jak k cenotvorbě přistupovat, ať už je vaším cílem zvýšení zisku, obratu nebo třeba počet prodaných kusů.
Pokud o pricingu slyšíte poprvé, doporučujeme se seznámit s liščími podcasty, ve kterých se přeceňování věnujeme od začátků až po pokročilé nastavení aplikace Pricing Fox. Mimo jiné jsou nabité praktickými radami Vladimíra Trevisana, marketingového specialisty s více než 10 letou praxí v e‑commerce.
- díl: Vše, co byste měli o automatickém pricingu vědět
- díl: V jaké fázi je firma připravená na automatickou cenotvorbu
- díl: Seznamte se s Pricing Foxem, nástrojem pro automatickou cenotvorbu
- díl: Jaké možnosti napojení Pricing Fox nabízí
- díl: Jak pracovat s pravidly v Pricing Foxu
- díl: Jak pracovat s náklady, marží a dalšími finančními ukazateli
- díl: Analyzujte jednoduše svou konkurenci pomocí Pricing Foxu
- díl: Proč při vyhodnocování dat nezapomínat na pravidelnou kontrolu
- díl: Mějte přehled o stavu svého sortimentu
- díl: Co všechno najdete v aplikaci Pricing Fox
Ne nadarmo se České republice přezdívá ráj e‑shopů. K dnešnímu dni tuzemský trh eviduje více než 50 000 e‑shopů a jejich počet stále roste. Ačkoliv data mluví jasně, s automatickým přeceňováním dosud pracuje menšina těchto e‑shopů. Proč se tak děje a čím je to způsobeno, jsme se zeptali marketingového konzultanta s bohatou praxí, Jiřího Drážného.
„Můj osobní odhad je, že tak 75–85 % e‑shopů nevydělává, a co hůř, někteří ani neví o tom, že jsou ve ztrátě. Zní to možná krutě, ale je to tak. Z mého pohledu je cenotvorba jednou z podceňovaných částí úspěšného mixu e‑shopu. V dnešní extrémní konkurenci prostě nestačí vzít jen nějaký dodavatelský feed, napojit ho přes automatický import do e‑shopu a myslet si, že teď začnu vydělávat … Je potřeba umět nad těmi produkty přemýšlet, hledat v datech možnosti a určitou strategii. Například, zda je prostor jít pod doporučené maloobchodní ceny, a pokud ano, jestli mi to přinese na Heurece a Zboží.cz kýžený efekt. Nebo naopak je to produkt, který se přes zbožáky neprodává a mohu na něm vydělávat s vyšší marží přes PPC/mailing/organic. A pokud e‑shop neprodává jen své unikátní produkty, začal bych o to víc přemýšlet nad správným nastavením cenotvorby. Troufám si říct, že v takovém případě je strategie přímo nezbytná.“
Máte dost teorie? Co si to vyzkoušet v praxi? Máme pro vás pricingový automat na 30 dní zdarma! Pojďte přetavit vědomosti do praxe 👉