Často kladené otázky aneb Pricing Fox bez záhad 🦊
- Kde začít?
- Jaká data mi Pricing Fox poskytne?
- Chci Pricing Fox, co mám dělat?
- Nebude mit Pricing Fox přepisovat ceny na e‑shopu bez mého vědomí?
- Jak začít přeceňovat?
- Nechci přeceňovat své produkty. S čím jiným mi může Pricing Fox pomoci?
- Co znamená vstupní, výstupní a referenční cena?
- Nevím, jak se napojit tak, aby se ceny na e‑shopu a na Heurece neměnily rozdílně. Co když se produkty nebudou přeceňovat dostatečně často?
- Co když na něco zapomenu nebo něco nastavím špatně a rozšíření nebude fungovat správně?
- Co když se mi nepodaří nastavit vše tak, abych byl s výslednými cenami spokojený, a nakonec na tom prodělám?
- Potřebuji mít ceny pod kontrolou, ale automatizace mi to příliš neumožňuje.
- Co když chci produkty zlevňovat, ale nechci jít pod nákupní cenu či pod minimální nákupní cenu, a přitom vím, že mnoho konkurentů tuto cenu podbíjí?
- Mám vlastní e‑shopový systém – jak náročné bude se napojit a kolik programátorů k tomu budu potřebovat?
- Chci používat jen Pricing Fox, Mergadu nerozumím a nevyužívám ho – proč za něj musím platit?
- Napojili jsme zdroj dat, vyplnili jsme všechny potřebné elementy, včetně párovacího, ale nikde nevidíme naše produkty. Děláme někde chybu?
- K čemu mi je Pricing Fox, když ho používají i ostatní – neztrácí pak smysl a mám vůbec ještě nějakou konkurenční výhodu?
- Co když budu na kartě sám a budu chtít pomocí Pricing Foxu zlevňovat? Nedostanu se do cenové spirály a nespadnou tak moje ceny produktů do záporných hodnot?
- Jaký feed mám nahrávat do Pricing Foxu? Stane se něco, pokud bude jiný než ten v Mergadu?
- Musím přecenovávat jen podle Heureky a Zboží? Chci využít vlastní data, nebo jen sledovat ceny například svých dodavatelů.
Kde začít?
Cítíte se trochu ztracení v pricingové džungli? Žádný strach! Stačí si domluvit bezplatnou úvodní konzultaci, kde vás během 30 minut provedeme Pricing Foxem a ukážeme, že není čeho se bát. 💡
Jaká data mi Pricing Fox poskytne?
Moc rádi Vám naservírujeme všechna data, která potřebujete k chytrému přeceňování. Pricing Fox automaticky stahuje informace z:
- Mergado – produktový feed se všemi informacemi o vašich produktech.
- Heureka — ceny vašich produktů + konkurence na české/slovenské Heurece a výkonostní data z konverzního reportu.
- Zboží.cz — ceny produktů a konkurence + statistiky (prokliky, objednávky, obrat)
- Google Analytics 4 — přehled o výkonu vašeho e‑shopu a produktů (prokliky, objednávky, obrat).
- Vlastní CSV — možnost nahrání vlastních referenčních cen pro automatizované přeceňování.
Chci Pricing Fox, co mám dělat?
Skvělá volba! 🦊 Pojďme na to:
- Ověřte, zda Váš e‑shop umí exportovat produkty do XML feedu (více viz slovník pojmů).
- Pokud ano, máte vyhráno! 🎉
- Stačí postupovat podle návodu „3 rychlé kroky k vlastnímu pricingovému automatu“, kde najdete podrobný postup i videa.
Pokud jste narazili na jakýkoliv zádrhel, napište nám na podpora@pricingfox.cz a společně se na to podíváme.
Nebude mi Pricing Fox přepisovat ceny na e‑shopu bez mého vědomí?
Nebude. Bezpečnost celého procesu je pro nás prioritou, proto ve výchozím nastavení Pricing Fox přenáší nové ceny pouze do nově vytvořeného elementu PF_PRICE_VAT
, který si navíc můžete přenastavit v Průvodci prvním nastavením nebo kdykoliv upravit na stránce Nastavení. Až ve chvíli kdy si budete jistí, že chcete automatické ceny posílat přímo do e‑shopu nebo zbožového srovnávače, upravíte si element na vámi požadovanou hodnotu.
Jak začít přeceňovat?
Jakmile máte Pricing Fox aktivní, můžete se pustit do akce:
- 🛠️ Vytvořte si první testovací pravidlo – v testovacím režimu se reálné ceny nemění, takže se nemusíte bát.
- 🚀 Zvolte si mezi rychlým průvodcem nebo podrobným nastavením dle svých potřeb.
- ⚙️ Spusťte pravidlo v Mergadu, sledujte výsledky v Pricing Foxu a jakmile budete spokojeni, odstraňte testovací režim a nasměrujte nové ceny přímo do e‑shopu!
Nechci přeceňovat své produkty. S čím jiným mi může Pricing Fox pomoci?
Automatické přeceňování je jen jednou z mnoha funkcí, které můžete ve svém e‑shopu využít. Pokud nechcete měnit ceny automaticky, můžete:
- 📊 Exportovat cenová data do přehledné tabulky a sdílet je se svými produktovými manažery.
- 🔍 Sledovat ceny konkurence a nechat si přehled o trhu, aniž byste zasahovali do vlastních cen.
- 🎯 Identifikovat produkty vhodné pro PPC kampaně a zaměřit se jen na ty nejvýhodnější.
Zkrátka – využijte jen to, co aktuálně potřebujete! 😊
Co znamená vstupní, výstupní a referenční cena?
Máte v tom zmatek? Nevadí! Připravili jsme slovník pojmů, kde najdete vše jasně vysvětlené. 📖
Nevím, jak se napojit tak, aby se ceny na e‑shopu a na Heurece neměnily rozdílně. Co když se produkty nebudou přeceňovat dostatečně často?
Je to jednoduché, i když si každý může zvolit vlastní datový tok, který mu může vyhovovat; naše doporučení je jasné. Podívejte se na naše schéma:
Schéma napojení Pricing Fox – krok za krokem:
-
E‑shop (skladový/účetní systém)
Obsahuje vaše aktuální ceny a další atributy produktů. -
Předání dat do Pricing Foxu
Pravidelným exportem (XML/CSV/API) odesíláte aktuální ceny a identifikátory produktů do Pricing Foxu. -
Výpočet nových cen
Pricing Fox aplikuje vaše cenové požadavky (marže, minima, konkurence) a spočítá nové ceny. -
Návrat cen zpět do e‑shopu
Nové ceny se odesílají stejnou cestou (export/API) zpět do vašeho e‑shopu (či skladového systému). -
Distribuce na srovnávače (Heureka, Zboží.cz …)
E‑shopový feed s aktualizovanými cenami putuje do cenových srovnávačů – všechny kanály tak získají jednotné, čerstvé ceny. -
Srovnávač (spotřebitel dat)
Načte novou verzi feedu z e‑shopu a zobrazuje návštěvníkům aktuální ceny vašich produktů.
Tím zajistíte jednotné a pravidelně obnovované ceny na všech prodejních kanálech.
Co když na něco zapomenu nebo něco nastavím špatně a Pricing Fox nebude fungovat správně?
Už při prvním spuštění rozšíření vás provází náš průvodce nastavením – stačí sledovat kroky, které detailně popisujeme, a nic vám při nastavení neunikne.
Doporučujeme v rozšíření sledovat i další popisky, které vychytávají nejčastější dotazy zákazníků – přehledně vysvětlují, jak postupovat při jednotlivých krocích, které nemusí být na první pohled zřejmé (popisky najdete i pod ikonkami).
A pokud by naše vysvětlivky v rozšíření ani tak nebyly jasné, nelamte si hlavu – rozumíme, že je to komplexní nástroj, a i když je rozhraní maximálně intuitivní, stále máte možnost kontaktovat naši podporu (e‑mailem, telefonicky), domluvit si osobní konzultaci (online) nebo oslovit naše certifikované partnery.
Co když se mi nepodaří nastavit vše tak, abych byl s výslednými cenami spokojený, a nakonec na tom prodělám?
Při prvním spuštění využijete testovací režim: ceny se v něm pouze simulují, bez vlivu na reálný feed.
V Pricing Foxu si můžete definovat minimální marži i další cenové hranice (minimální i maximální).
Vaše vlastní limity (např. „nikdy pod nákupní cenu + 5% marže“) systém dodrží bez ohledu na konkurenční tlaky. Vy se rozhodnete, co se s produktem stane dál – nastavíte si „záchranné“ pravidlo, kdy se cena upraví podle doporučené ceny? Nebo se alespoň uplatní limity, když už je konkurent příliš nízko. Anebo — s cenou se nestane vůbec nic. Rozhodnutí je jen na vás.
Potřebuji mít ceny pod kontrolou, ale automatizace mi to příliš neumožňuje.
Naopak. Automatizace pomocí rozšíření Pricing Fox umožňuje mít ceny pod větší kontrolou, než kdybyste je přeceňovali manuálně.
Díky automatizaci máte ceny hromadně pod kontrolou, zároveň je však můžete velmi detailně sledovat v nesčetném množství grafů a tabulek a také, pokud je to potřeba, ceny můžete měnit při jednotlivých produktech i manuálně.
Lidský faktor je často omylný, hlavně pokud máte větší množství produktů.
Konkurence často mění ceny dynamicky (i několikrát denně) a při velkém množství produktů se bez automatizace neobejdete. Nepřehledné Excelové tabulky a ruční měnění cen nejsou efektivní a bez automatizace svou konkurenci pravděpodobně nikdy nedostanete.
V Pricing Foxu máte možnost sledovat svou přímou konkurenci a rozhodovat se na základě konzistentních dat a faktů, ne jen dojmů.Obchodní strategie navíc můžete měnit a přizpůsobovat velmi rychle díky množství reportů. Rozhodování je díky nim rychlé a konzistentní. Kromě konkurence máte možnost vidět různá další data i o tom, jak si na trhu vede váš e‑shop – a to jak v detailním, tak ve více obecném měřítku – zjistěte na jeden klik, jak si vedou vaše konkrétní produkty, segmenty či kategorie. Okamžitě víte, které produkty vám ubírají na výkonu a u kterých je naopak třeba přidat. Vše opět vidíte v množství přehledných a interaktivních tabulek – takže vytváření obchodních strategií je jednoduché a rychlé.
Co když chci produkty zlevňovat, ale nechci jít pod nákupní cenu či pod minimální nákupní cenu, a přitom vím, že mnoho konkurentů tuto cenu podbíjí?
Díky rozšířeným možnostem v pravidlech je možné nastavit limit přímo podle nákupní ceny.
Tento limit můžete zadat plošně v absolutní hodnotě či v procentech, nebo si můžete zvolit element, ve kterém máte ve feedu uvedenou nákupní cenu, a ceny produktů se pod tuto částku nebudou nabízet.
TIP: Kromě limitů nákupní ceny umožňuje rozšíření nastavit různá další omezení přecenění (minimální i maximální), například podle vstupní ceny a další.
Mám vlastní e‑shopový systém – jak náročné bude se napojit a kolik programátorů k tomu budu potřebovat?
Úplně stačí, pokud váš e‑shopový systém umožňuje nahrávání datových feedů.
V rozšíření v rámci výstupního napojení stačí vybrat možnost Univerzální konektor. Ten si nastavíte dle libosti – můžete zvolit požadovaný formát exportu (v případě CSV i typ oddělovače) a rozšíření vytvoří unikátní URL adresu, která se pravidelně aktualizuje. Stačí ji nahrát do e‑shopu.
V konektoru je také možnost zvolit, zda se budou odesílat všechny produkty, nebo jen ty, které byly přeceněny. Můžete si nastavit i další položky o produktech, které vás zajímají, a také přejmenovat elementy, ve kterých se informace nacházejí, podle svých vlastních potřeb.
Chci používat jen Pricing Fox, Mergadu nerozumím a nevyužívám ho – proč za něj musím platit?
Pricing Fox je rozšíření běžící na platformě Mergado – Mergado zajišťuje manipulaci s feedem, plánování exportů a distribuci cen.
Díky Mergadu máte přístup k desítkám dalších doplňků (např. Feed Image Editor, Bidding Fox ad.) bez dodatečných integračních nákladů.
Napojili jsme zdroj dat, vyplnili jsme všechny potřebné elementy, včetně párovacího, ale nikde nevidíme naše produkty. Děláme někde chybu?
Načítání produktů může trvat klidně i 24 hodin. V průběhu této doby uvidíte, jak se produkty do aplikace nahrávají, a poté bude vše fungovat. Pokud se vám ale ani tak nepodaří napojit, postupujte následovně:
Pokud používáte Keychain – ověřte si v rozšíření Keychain, že propojení skutečně funguje správně.
Při napojení XML feedu – ověřte, že jste vložili správný feed a uložili nastavení.
Ověřte, že jste vložili správný párovací element – musí odpovídat tomu, který posíláte v konverzním feedu na Heureku.
Pokud se vám nedaří napojit navzdory výše uvedeným skutečnostem, kontaktujte podporu.
K čemu mi je Pricing Fox, když ho používají i ostatní – neztrácí pak smysl a mám vůbec ještě nějakou konkurenční výhodu?
Pricing Fox je nástroj, zásadní je vaše strategie: nastavení vlastních cílů je důležité a ne každý váš konkurent může mít tak jasnou představu jako vy. Pricing Fox vám umožní analyzovat trh a nastavit vlastní strategie – jak s tím naložíte, je už jen na vás.
Co když budu na kartě sám a budu chtít pomocí Pricing Foxu zlevňovat? Nedostanu se do cenové spirály a nespadnou tak moje ceny produktů do záporných hodnot?
Pokud jste na kartě sami, nebo se nacházíte na pozici, na kterou právě cílíte pravidlem, Pricing Fox váš e‑shop jednoduše přeskočí a nebude ho brát v úvahu. Ttakže se nestane, že byste se dostali do nechtěného, nekonečného cyklu zlevňování.
TIP: Při strategii cílení na první pozici doporučujeme proto v nastavení přidat i pozici č. 2. Tím se dorovnáte na konkurenta na druhé pozici, pokud jste první, ale příliš levní. Nejenže tak zůstanete nejlevnější a tedy stále atraktivní pro kupující, ale ještě si navýšíte marže u příliš levných produktů.
Jaký feed mám nahrávat do Pricing Foxu? Stane se něco, pokud bude jiný než ten v Mergadu?
Do Pricing Foxu nepotřebujete nahrávat žádný feed, data o produktech načítáme přímo z Megada. Mergado podporuje stovky různých formátů a pokud byste si z nich nevybrali, můžete si nadefinovat také vlastní formát.
Musím přecenovávat jen podle Heureky a Zboží? Chci využít vlastní data, nebo jen sledovat ceny například svých dodavatelů.
Do Pricing Foxu je možné nahrát i vlastní data, pokud máte možnost je odkudkoli stahovat.
Můžete k tomu využít CSV soubor a nastavit s frekvenci jeho aktualizace. V pravidlech si pak jednoduše vyberete sloupce, se kterými chcete při přecenění pracovat.
Data o cenách můžete nahrát i do elementů v Mergadu a při vytváření pravidel pracovat přímo s nimi.