Podcast o cenotvorbě #9 — Mějte přehled o stavu svého sortimentu 

Inzerujete na zbožových srovnávačích a potřebujete zhodnotit úspěšnost svého sortimentu? Využijte potenciál diagnostiky naplno. Prostřednictvím doporučení, varování, ale také detekcí problémů získáte komplexní přehled o stavu vašich produktů. Pusťte si náš podcast a zjistěte, na jaké metriky se zaměřit.

Devátý díl našeho podcastu jsme věnovali diagnostice sortimentu. Již tradičně jsme si povídali s Vladimírem Trevisanem ze společnosti Rigoro. Zajímalo nás, co bychom měli o našem sortimentu vědět, jaké metriky se vyplatí sledovatjak zjistit spárovanost produktů.

VYHODNOCUJTE METRIKY

Každý e‑shopař by měl vědět, které produkty dosahují nejvyššího obratu. Zajímalo nás, jaké metriky prozradí, zda je úspěšnost našeho produktu vysoká či nízká? 

Vláďa hned na úvod zmiňuje pravidlo 80/20, známé jako Paretovo. To nám říká, že 80 % tržeb pramení z 20 % výrobků. Abychom zjistili, o které výrobky se jedná, provádíme důkladnou analýzu sortimentu.


„Sledujeme spoustu metrik, tržby za produkt, průměrné tržby z prodeje, sledujeme také množství, unikátní prodeje, průměrné množství prodeje, je toho hodně,“ vysvětluje Vláďa.

NEZAPOMÍNEJTE NA ANALÝZU PRODUKTŮ

Co bychom měli o produktech znát ještě před samotnou inzercí? 

„Dobré je provést analýzu zbožáků, konkurence – zjistit si ceny za dopravu, skladové dostupnosti konkrétních produktů a prodejců. Zjistit si jejich přidanou hodnotu, benefity jako dárečky k nákupu, zákaznický servis,” to vše hraje roli.


Samozřejmě si musíme uvědomit vlastní možnosti a tomu přizpůsobit své podnikatelské cíle, dodává Vláďa.

OVĚŘUJTE SPÁROVANOST

Spárovanost produktů je pro funkční inzerci na zbožových srovnávačích téměř nutností. Kde si tento stěžejní faktor při cenotvorbě ověřuješ? 

Rovnou jdu udělat Pricingový Audit, hned to chci vědět, hned to chci znát, tam už mám spárovanost vysledovanou.” Zaposlouchejte se do našeho podcastu a zjistěte, jaké další kroky Vláďa k ověření spárovanosti podniká.

Všechny předchozí epizody podcastů najdete na našem Youtube, Soundcloudu a také na Spotify. Příště si podrobněji rozebereme možnosti Pricing Foxu.

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.