Mějte pod palcem výnosy z prodejů díky nové funkci v Pricing Foxu
Dosahovat dlouhodobého zisku je cílem každého podnikatele. Abyste to zvládli, musíte mít dobrý přehled o ziskovosti svých produktů. Proto jsme do Pricing Foxu přidali vychytanou funkci přirážky a marže, která bude na výnosy z prodejů dohlížet za vás
Uchopte zisky do svých rukou, přeceňujte s marží nebo přirážkou
Nově v Pricing Foxu můžete omezit výslednou cenu nejen nákupní cenou, ale také marží nebo přirážkou. Novinku najdete na stránce Pravidla. O jejím vývoji vás bude informovat také stránka Diagnostika a Produkty.
Vzorec na výpočet marže a přirážky.
Jak zohlednit marži nebo přirážku při automatickém přeceňování
Přejděte na stránku Pravidla.
Klikněte na: Vytvořit nové pravidlo. Následně vyplňte všechny potřebné údaje. S Pricing Foxem teprve začínáte? Nevadí. Vše o principu pravidel, se dozvíte ve videu.
Dále zaškrtněte políčko: Omezit výslednou cenu nákupní cenou.
Poté si zvolte zdroj nákladů. Ten si nejprve nastavíte na stránce Nastavení, viz obrázek.Tento zdroj následně použijete jako zdroj nákladů v pravidle.
Pro správnou funkci marže vyplňte v Nastavení projektu Element s pořizovací cenou.
5. Nyní si rozmyslete, jestli a jak chcete výslednou cenu omezit. Na výběr máte ze čtyř možností:
a) Neomezovat
b) Podle nákupní ceny
Hodnotu nákupní ceny můžete omezit zezdola nebo seshora
Dolní limit představuje nejnižší možnou cenu, za kterou chcete při přecenění prodat. Díky němu budete mít jistotu, že neprodáváte pod nákupní cenou.
Horní limit vyjadřuje nejvyšší možnou částku, za kterou chcete při přecenění prodat.
c) Omezit výslednou cenu nákupní cenou s přirážkou
V tomto případě můžete nastavit minimální přirážku (v podobě elementu nebo hodnoty), pod kterou nesmí výsledná cena klesnout. Soustavně máte možnost nastavit maximální přirážku, kterou nesmí výsledná cena přesáhnout.
d) Omezit výslednou cenu nákupní cenou s marží
Stanovení marže funguje na stejném principu jako přirážka. Cílem je si určit minimální limit, pod který se výsledná cena nesmí dostat. A obráceně, vytyčit maximální hodnotu, kterou nesmí konečná cena překročit.
Obě varianty nabízí skvělého pomocníka v podobě kalkulačky. Napoví vám, jak bude výsledná cena vypadat.
6. Na závěr aplikaci řeknete, co má udělat s produkty, které dosáhnou limitu.
Oříznout cenu
Propadnout do dalšího pravidla
Výběr je velmi individuální, primárně záleží na potřebách klienta a nastavení aktuálních pricingových pravidel. Pokud si nejste jisti, doporučujeme cenu oříznout.
Vyzkoušejte si cenotvorbu nanečisto. Díky testovacímu pravidlu zjistíte, jak si vaše ceny vedou v konkurenčním prostředí. Vše proběhne pouze v rozhraní aplikace, žádná data se do vašeho e‑shopu ani na Heureku nepropíšou.
Pokud si zvolíte možnost Propadnout do dalšího pravidla, produkty se vám přecení pravidly na následujících příčkách. U této varianty si dejte pozor, aby se vám ceny sortimentu neměnily podle nežádoucích kritérií.
Pro lepší orientaci a dokonalý přehled o produktech, které jsou ovlivněny marží nebo přirážkou slouží také stránky Diagnostika a Produkty.
Na stránce Diagnostika v sekci Varování najdete nově dvě detekce týkající se marže a přirážky.
Nová cena je ovlivněna přirážkou
Nová cena je ovlivněna marží
Jakmile výše nové ceny dosáhne vámi stanoveného limitu minimální nebo maximální marže či přirážky, aplikace vás včas upozorní.
Vyfiltrujte sortiment omezený marží nebo přirážkou dle svých potřeb
Filtrování produktů na stránce Produkty pomocí Rozšířeného vyhledávání.
Na stránce Produkty můžete na základě svých požadavků sortiment omezený marží nebo přirážkou vyfiltrovat.
Přejděte na stránku Produkty.
Zvolte Rozšířené vyhledávání v pravém horním rohu nad výpisem produktů.
Vyberte sekci Pricing, zadejte požadovanou hodnotu marže či přirážky a potvrďte tlačítkem hledat.
Nástroj vyfiltruje nabídku produktů, které vyhovují zadaným podmínkám.
Soustavně se výše marže a přirážky propíše do sloupců ve výpisu produktů.
Výše marže a přirážky ve sloupcích na výpisu produktů.
Využijte nové vychytávky k dosažení obchodních cílů, kterými svému e‑shopu přinesete větší zisk. Pokud máte podněty na vylepšení, které byste v aplikaci uvítali vy i další uživatelé, ozvěte se nám na: podpora@pricingfox.cz. Společně váš návrh probereme.
Aneta se stará o celkovou obsahovou část. Píše pro vás články, pečuje o sociální sítě a připravuje audiovizuální obsah. Ve svém volném čase ráda sportuje a na svět se nejraději dívá z vrcholků hor.
Hodila by se vám již vytvořená pravidla do dalších projektů? Díky nové funkci nebudete muset s každou strategií začínat od nuly. Nově si také Liška ke stávajícím upozorněním připsala další notifikaci.
Rádi byste věděli, jak by se vaše ceny oproti konkurenci vyvíjely? Nechcete však, aby byly ovlivněny výstupní hodnoty? Nová funkce pravidel vám bezpečný monitoring umožní. Přečtěte si o podrobnostech v článku.