V tomto článku se zaměříme na to, jaké zásady dodržovat, aby pricing s Liškou probíhal bez zádrhelů. Přemýšlíte, proč se produkty nepřeceňují podle vytvořeného pravidla? Důvodem může být právě řazení. Čtěte dál a dozvíte se víc.
Jak přeceňování produktů funguje?
Nejdříve vytvoříte pravidla, díky kterým bude Pricing Fox vědět, co má s cenou udělat. Poté je seřadíte podle toho, na jaké produkty se budou aplikovat a co od nich očekáváte. Liška je bude zpracovávat postupně a jejich řazení si můžete představit jako síto. Pokud sortiment neodpovídá podmínkám pravidla, může propadnout do dalších. Stránku Pravidla vám podrobně představujeme v jednom v našich videí.
Co byste měli vědět na začátku
S automatickou cenotvorbou teprve začínáte a chcete si ji vyzkoušet? Vytvořte si testovací pravidla. Při jejich použití zjistíte, jak by se vaše ceny vyvíjely oproti konkurenci. Budete mít k dispozici metriky i diagnostiky, ale nemusíte se bát, že se vaše ceny na výstupu změní.
Nevíte, jak nastavit váš pricing a kde začít? Využijte Pricing Audit, který analyzuje váš sortiment, rozdělí ho do 4 skupin a poradí vám, co změnit a na co se při pricingu zaměřit.
Příklady z praxe
-
Představte si, že prodáváte chovatelské potřeby pro psy. Rozdělíte je do kategorií jako jsou vodítka, misky, hračky, granule. V pravidlech si pak nastavíte pro každou z nich specifická kritéria, podle kterých chcete, aby se produkty přeceňovaly. Tím docílíte, že každá kategorie bude mít svůj specifický pricing. Nemusíte řešit jejich pořadí.
- V druhém příkladě uděláme to stejné, ale navíc přidáme pravidlo pro všechny položky. Kam takovou pricingovou strategii zařadíte, abyste zajistili, že se bude nejdříve aplikovat pricing pro kategorie a poté pro všechny produkty? Pořadí zvolte tak, aby sortiment prošel nejdříve pricingem pro kategorie a až poté přeceněním pro všechny produkty.
- Naskladnili jste nové zboží a chcete na tento sortiment aplikovat přeceňovací pravidlo? Vytvořte si pro něj pravidlo Novinka a zařaďte ho v seznamu jako první. Bude následovat pricing pro kategorie a dále pro všechny produkty.
-
Odjíždíte na dovolenou nebo nechcete myslet na to, kdy máte strategii spustit? Využijte možnost zadání automatického zapnutí a vypnutí. Vytvoříte tak například pravidlo s výprodejem, který bude platit 2 dny. Takové přecenění umístíte úplně nahoru. Pamatujte na to, že po vypnutí propadne sortiment do dalších strategií s jinými kritérii. Proto si rozmyslete, na jaké zboží pricing aplikujete a podle toho zvolte pořadí. To můžete kombinovat i s nastavením rozpočtů, více informací si přečtěte v našem článku. Pokud si nevíte rady s tímto řazením, ozvěte se nám.
V tomto článku jsme shrnuli, jaké zásady dodržovat, aby nastavená pravidla fungovala správně. Pro více informací k tomuto tématu si přečtěte náš blog a kontaktujte nás v případě jakýchkoliv dotazů.