Seřaďte si pravidla tak, aby vám automatická cenotvorba fungovala efektivně

V tomto článku se zaměříme na to, jaké zásady dodržovat, aby pricing s Liškou probíhal bez zádrhelů. Přemýšlíte, proč se produkty nepřeceňují podle vytvořeného pravidla? Důvodem může být právě řazení. Čtěte dál a dozvíte se víc.

Jak přeceňování produktů funguje?

Nejdříve vytvoříte pravidla, díky kterým bude Pricing Fox vědět, co má s cenou udělat. Poté je seřadíte podle toho, na jaké produkty se budou aplikovat a co od nich očekáváte. Liška je bude zpracovávat postupně a jejich řazení si můžete představit jako síto. Pokud sortiment neodpovídá podmínkám pravidla, může propadnout do dalších. Stránku Pravidla vám podrobně představujeme v jednom v našich videí.

V Pricing Foxu můžete kombinovat a nastavit až 10 různých přeceňovacích podmínek.

Co byste měli vědět na začátku

S automatickou cenotvorbou teprve začínáte a chcete si ji vyzkoušet? Vytvořte si testovací pravidla. Při jejich použití zjistíte, jak by se vaše ceny vyvíjely oproti konkurenci. Budete mít k dispozici metriky i diagnostiky, ale nemusíte se bát, že se vaše ceny na výstupu změní.
Nevíte, jak nastavit váš pricing a kde začít? Využijte Pricing Audit, který analyzuje váš sortiment, rozdělí ho do 4 skupin a poradí vám, co změnit a na co se při pricingu zaměřit.

Pravidla z Pricing Foxu se automaticky propisují vedle ostatních pravidel v Mergadu. Uvidíte je tak přehledně mezi ostatními a nemusíte se o nic starat. 

Příklady z praxe

  • Představte si, že prodáváte chovatelské potřeby pro psy. Rozdělíte je do kategorií jako jsou vodítka, misky, hračky, granule. V pravidlech si pak nastavíte pro každou z nich specifická kritéria, podle kterých chcete, aby se produkty přeceňovaly. Tím docílíte, že každá kategorie bude mít svůj specifický pricing. Nemusíte řešit jejich pořadí.

    Řazení pravidel pro sortiment rozděleného do kategorií.
  • V druhém příkladě uděláme to stejné, ale navíc přidáme pravidlo pro všechny položky. Kam takovou pricingovou strategii zařadíte, abyste zajistili, že se bude nejdříve aplikovat pricing pro kategorie a poté pro všechny produkty? Pořadí zvolte tak, aby sortiment prošel nejdříve pricingem pro kategorie a až poté přeceněním pro všechny produkty. 
V tomto případě doporučujeme zvolit Neměnit cenu. Pokud produkty nebudou vyhovovat pravidlu, zůstane jejich cena stejná.

 

Volba Neměnit cenu v Pricing Foxu.
  • Naskladnili jste nové zboží a chcete na tento sortiment aplikovat přeceňovací pravidlo? Vytvořte si pro něj pravidlo Novinka a zařaďte ho v seznamu jako první. Bude následovat pricing pro kategorie a dále pro všechny produkty.
Víte, co se stane, když budete mít pravidlo pro všechny produkty jako první? Vzpomeňte si na síto. V případě, že položky budou odpovídat podmínkám, proběhne pricing podle něj a dál už se nedostanou.
  • Odjíždíte na dovolenou nebo nechcete myslet na to, kdy máte strategii spustit? Využijte možnost zadání automatického zapnutí a vypnutí. Vytvoříte tak například pravidlo s výprodejem, který bude platit 2 dny. Takové přecenění umístíte úplně nahoru. Pamatujte na to, že po vypnutí propadne sortiment do dalších strategií s jinými kritérii. Proto si rozmyslete, na jaké zboží pricing aplikujete a podle toho zvolte pořadí. To můžete kombinovat i s nastavením rozpočtů, více informací si přečtěte v našem článku. Pokud si nevíte rady s tímto řazením, ozvěte se nám

    Nastavení automatického zapnutí a vypnutí pravidla.

 

V tomto článku jsme shrnuli, jaké zásady dodržovat, aby nastavená pravidla fungovala správně. Pro více informací k tomuto tématu si přečtěte náš blog a kontaktujte nás v případě jakýchkoliv dotazů.

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.