Jak automatizovaná cenotvorba přinesla Sexitu 389% nárůst celkových tržeb 

Myslíte si, že jsou vaše produkty či služby cenově dostupné, nebo dokonce levnější než u ostatních? Realita vás může překvapit! Své o tom ví i Sexito.cz, online prodejce erotických pomůcek a nováček na trhu, který dokázal za pouhé dva měsíce uspět mezi mimořádnou konkurencí, a to právě díky správným a rychlým reakcím na jejich cenotvorbu. 

+280 %

nárůst konverzí

+389 %

nárůst celkových tržeb

Cena jako klíč k úspěchu

V době nepřeberného množství e‑shopů je totiž častokrát právě ona rozhodujícím faktorem. Trávit dlouhé hodiny před obrazovkou procházením jednotlivých cen dalších hráčů na trhu ale není dobrá cesta. Proces musí být automatizovaný a flexibilní, aby vás v drsném konkurenčním boji udržel. Jenže jak na něj? 

„Sexito bylo v době naší optimalizace jejich zbožových srovnávačů s cenou extrémně vysoko a šance na úspěch tak nebyla velká. Z minulosti jsem ale měl povědomí o společnosti Pricing Fox, přesněji o jejich automatizaci cenotvorby a komplexním monitoringu e‑shopu i konkurence. Začal jsem se proto v této oblasti vzdělávat, udělal si certifikaci a vše následně aplikoval v praxi právě u Sexita.“ 

– Tomáš Bosák, PPC specialista

Cílem bylo dostat se do povědomí zákazníků, aktivně monitorovat konkurenční ceny a na každodenní bázi je upravovat tak, aby bylo Sexito konkurenceschopné a dokázalo se vyšplhat na vysoké objemy prodejů v krátkém čase. 

Krok za krokem k automatizované cenotvorbě

Základem, na kterém Tomáš stavěl, byla identifikace cenové příležitosti v reálném čase a její efektivní využití, které umožnilo oslovit zákazníky mnohem lépe než konkurence. V aplikaci od společnosti Pricing Fox tedy využíval zejména: 

    1) Přehled 

Aneb pomocníka pro detailní analýzu určující další kroky, díky kterému měl informace nejen o cenách svého klienta, ale i cenách konkurence. To mu umožnilo lépe se přizpůsobit jak trhu, tak preferencím zákazníků. Zároveň dokázal identifikovat produktové skupiny, u kterých marže umožnila snížení ceny, což vedlo k lepším pozicím v produktových kartách a řazení dle ceny. Tento přístup pak umožnil při další optimalizaci zbožových srovnávačů (s využitím bidovacích strategií) také obsazení předních pozic v doporučených sekcích. Produkty jsme tak zviditelnili a zvýšili konverzní poměr jednotlivých kategorií. 

    2) Pravidla a limity při přeceňování 

Dopředu tak nastavil minimální a maximální cenovou hranici, čímž zajistil, že cena nikdy neklesla pod nákladovou úroveň a zároveň se využily příležitosti ke zvýšení marže. Aplikace následně analyzovala ceny konkurence a v okamžiku, kdy se otevřel prostor pro zvýšení ceny bez ztráty konverzí, automaticky ji zvýšila a maximalizovala tak ziskovost. Na veškeré produkty ale nelze aplikovat stejný postup – u některých je výhodnější snížit cenu a získat lepší pozici, u jiných naopak marži udržet. Certifikovaný specialista, jako je třeba právě Tomáš, vám umožní na základě dat z aplikace tyto příležitosti identifikovat a pomáhat s jejich implementací. 

    3) Monitoring 

Ten zajistil, že žádný produkt neunikl pozornosti. Přehledný systém totiž umožňuje okamžité reakce na změny – ať už je produkt na stránce sám nebo jej nabízí i konkurence. Bleskově odhalí, kde je potřeba cenu snížit, nebo naopak zvýšit. A ohled bere i na řadu dalších faktorů, jako jsou dárky nebo náklady na dopravu. 

    4) Diagnostiku 

Jinými slovy – preventivní kontroly možných problémů či doporučení na zlepšení, které odhalí množství nedostatků, jejichž odstranění umožní výrazné zlepšení výkonu e‑shopu. Konkrétně u Sexita se tak podařilo identifikovat slabiny, jako například špatné párování produktů, nevhodně nastavené ceny a další. 

Výsledky, které předčily ty nejvyšší ambice 

Inteligentní využití dat a technologií proměnilo nejistý start Sexita na trhu v obrovskou příležitost, která vedla k růstu a úspěchu, jenž by s manuálními strategiemi pravděpodobně nikdy nepřišel. Během prvního měsíce vzrostly konverze e‑shopu o 216 %, díky čemuž se výrazně navýšil objem objednávek. To mělo za následek nárůst tržeb o 304,66 %. Tím ale Sexito nekončilo! Další měsíc vystoupaly konverze ještě o něco výš, konkrétně na úroveň +280 %, čímž jsme výrazně překročili stanovený cíl. Celkové tržby se zvýšily o 389 %, tedy o čtyřnásobek původních výsledků. 

Objevte sílu chytré cenotvorby i vy

Příběh čísel Sexita ukazuje, že už za pouhé dva měsíce může e‑shop dosáhnout výsledků, které překonají i ty nejambicióznější cíle. Drobné úpravy cen mohou zvýšit konverze, přitáhnout objednávky a výrazně zvýšit tržby i zisky. A konkurence? Zůstane daleko za vámi. 

Zkuste to s námi i vy a získejte tak možnost: 

  1. Rychlejšího nastavení všeho potřebného
    Naši specialisté vám pomohou nastavit jak samotnou aplikaci Pricing Fox, tak správu feedu v Mergado editoru. Rychle a bezchybně. 

  2. Jednoduše reagovat na konkurenční změny
    Společně vychytáte největší konkurenty, zanalyzujete předešlé strategie a vytvoříte nové pro ještě lepší výkon. 

  3. Pozměňovat ceny produktů pro vyšší konverze i zisk
    Místo bezhlavého snižování cen nastaví promyšlené strategie, které budou reflektovat vaše cíle a případná omezení, čímž proměníte ceny produktů ve vysoké konverze.

  4. Automatizovat procesy a ušetřit tak hromadu času
    Tím si zajistíte více prostoru pro budování značky nebo péči o zákazníky – klíčové složky úspěchu v e‑commerce. 


 

Děkujeme Tomáši Bosákovi z agentury Adsvantage za případovou studii z použití Pricing Foxu v praxi. 

Chcete bez závazků zjistit, jak a za kolik pomůže růst konkrétně vám? Domluvte si nezáváznou úvodní konzultaci přímo na webu Adsvantage.cz

 

 

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.