I vy pořád tápete jak si poradit s nepoctivou konkurencí? Pořád vám podráží nohy a ceny? Přečtěte si případovou studii jak e‑shop s káncelářskou technikou PALA.CZ využívá Pricing Fox pro monitoring cen a díky tomu nad konkurencí vyhrává.
Když jsem poprvé začal používat Pricing Fox, myslel jsem si, že jde jen o nástroj pro automatickou cenotvorbu. Ale rychle jsem zjistil, že jeho možnosti jsou mnohem širší. Kromě nastavení dynamických cen je Pricing Fox skvělým pomocníkem při monitorování – ať už jde o sledování vlastního e‑shopu, konkurence, nebo specifických situací na trhu.
Co všechno můžu s Pricing Foxem monitorovat
Nejprve jsem se zaměřil na ceny ve svém e‑shopu. Díky tomu mám jistotu, že se mé nabídky drží ziskových cílů. V průběhu používání jsem ale narazil na to, že mi Pricing Fox umožňuje sledovat konkurenci na srovnávačích zboží, což bylo přesně to, co jsem hledal. Prostě skvělý přehled o tom, kdo prodává stejné produkty a jaké strategie používá.
Pro koho je sledování cen klíčové
Osobně bych rozhodně nástroj doporučil všem dodavatelům a výrobcům. A proč právě jim?
To je jednoduché. Můžete sledovat jak se na trhu hýbe cena vašich výrobků, jestli je prodávaná za víc nebo za míň, jako je vaše doporučená maloobchodní cena. Získáte tím možnost s cenami výrobků snadněji pracovat a lépe nastavovat doporučené ceny do budoucna.
Kromě toho mi Pricing Fox pomáhá i jako e‑shopařovi. Jednoduše tak mohu:
- Identifikovat nejčastější konkurenty. Vím, kdo prodává stejné zboží a jak na tom cenově stojí. Všechno mám v přehledné tabulce, která sa pravidelně a automaticky aktualizuje.Pokud mě nějaký konkurent zajímá víc, mám možnost sledovat i historická data, což mi pomáhá předvídat další kroky mých konkurentů a líp nastavovat prodejní ceny.
- Odhalit ty, kteří podstřelují ceny. Někteří konkurenti lákají na neuvěřitelně nízké ceny. Jejich trik však spočívá v tom, že to pak kompenzují drahou dopravou. Předtím jsem takové konkurenty vyhledával manuálně, což mi zabralo spoustu času. Teď je rozpoznám na pár kliknutí.
- Sledovat e‑shopy, které nemají zboží skladem. Někteří prodejci využívají i tenhle trik – nastaví nízké ceny na nedostupné produkty a spoléhají, že zákazníci po zaplacení na zboží počkají. Pricing Fox mi pomohl odhalit i nepoctivé konkurenty a zvýšit důvěru mých zákazníků.
Praktické příklady z praxe
Pricing Fox je pro mě nenahraditelným spojencem v boji proti nepoctivé konkurenci a nečestným obchodním praktikám. Umožnil mi nejen odhalit problematické situace, ale také je efektivně řešit a posílit mou pozici na trhu. Níže uvádím ty nejdůležitější oblasti, ve kterých mi tento nástroj zásadně usnadnil práci:
- Cenové války. Jednoho z mých konkurentů jsem odhalil, když pravidelně podhodnocoval ceny. Přizpůsobení mé strategie mi pomohlo minimalizovat ztráty.
- Cenové trendy. Sleduji pohyb cen a mám lepší přehled, kdy a jak upravit svou nabídku. Mám jasný přehled o změnách a mohu na ně pružně reagovat.
Minimalizace ztrát. Pokud nemůžu konkurovat cenově, pomáhá mi Pricing Fox najít jiné způsoby, jak zůstat atraktivní na trhu. Zároveň mám jistotu, že ceny na mém e‑shopu odpovídají mým vlastním cílům a strategiím.
Jak a kde monitoring najdu
Doporučuji sledovat stránky Produkty a Konkurence.
V produktech mám přehled o maržích, mých cenách, pozicích na srovnávačích a mnoho dalšího. Často si je různě dle filtrů třídím a dělám přehledy. Informace mi chodí pravidelně do mailu, takže nemusím aplikaci otevírat každý den. I přesto mám jasný přehled o cenových trendech, a o tom, které produkty potřebují cenové strategie optimalizovat nebo úplně změnit, aby zůstaly ziskové.
Na stránce Konkurence zase dokáži dokonale monitorovat ty e‑shopy, které se mnou mají společné produkty. Poskytuje detailní přehled o všem, co mě zajímá – od cen, přes skladovou dostupnost až po podrobné informace o konkurenci. Navíc při označených konkurentech mohu sledovat i historická data, nebo si je porovnávat navzájem. Což je přínosné při budování strategií nejen pro aktuální dynamický trh, ale umožňuje mi to být prozíravý i do budoucna.
Můj závěr
Pricing Fox je pro mě neocenitelným nástrojem, který mi poskytuje přehled nejen o cenách, ale i o celkovém dění na trhu. Pokud i vy hledáte efektivní způsob, jak monitorovat konkurenci nebo mít ceny ve svém e‑shopu plně pod kontrolou, určitě stojí za to ho vyzkoušet. Díky 30denní zkušební lhůtě si snadno ověříte, zda jeho funkce odpovídají vašim potřebám – ať už hledáte nástroj na monitoring, automatické naceňování, nebo kombinaci obojího.
Za skvělé příklady využití Pricing Foxu i cennou zpětnou vazbu, díky které jsme vylepšili funkci monitoringu konkurence, děkujeme e‑shopu Pala.cz. Úspěchy uživatelů našich produktů a jejich zápal pro podnikání nás motivují k neustálému zlepšování naší aplikace.
Máte nějaké zkušenosti s podobnými situacemi? Nebo vás napadá, co byste ještě rádi monitorovali? Dejte nám vědět do komentářů nebo napište na: podpora@pricingfox.cz. Třeba společně najdeme další využití, které vás posune o krok dál.