Cenotvorba od A do Z. Jak na automatickou cenotvorbu e‑shopu

Už vás nebaví ruční nastavování cen u každého produktu? Automatická cenotvorba vám ušetří nejen spoustu času, ale pomocí vhodně zvolených strategií pomůže se splněním obchodních cílů. Začnete se orientovat v konkurečním prostředí a budete schopni na změny vašich konkurentů pohotově reagovat. Pojďme se podívat, jak na to. 

OBSAH: 

  1. Co je to cenotvorba a proč by se jí měl váš e‑shop věnovat?
  2. Co musíte vědět před tím, než se do automatického pricingu pustíte?
  3. Seznamte se s aplikací Pricing Fox.
  4. Jak začít používat aplikaci Pricing Fox.
  5. Co vše najdete v aplikaci Pricing Fox.
  6. FAQ, Nápověda, informace o releasech aplikace Pricing Fox.

1. Co je to cenotvorba a proč by se jí měl váš e‑shop věnovat?

Cenotvorba přímo ovlivňuje úspěšnost celého podnikání. Jako majitelé e‑shopu byste svůj byznys měli provozovat s jasným cílem. Vaše vize by měla být co nejkonkrétnější a neměli byste na ni během optimalizace cen zapomínat. Cenotvorba musí přinášet zisk, ale zároveň musí být přijatelná pro vaše cílové zákazníky. Existují různé možnosti, jak k cenotvorbě přistupovat, ať už je vaším cílem zvýšení zisku, obratu nebo třeba počet prodaných kusů.

Pokud o pricingu slyšíte poprvé, doporučujeme se seznámit s liščími podcasty, ve kterých se přeceňování věnujeme od začátků až po pokročilé nastavení aplikace Pricing Fox. Mimo jiné jsou nabité praktickými radami Vladimíra Trevisana, marketingového specialisty s více než 10 letou praxí v e‑commerce.

  1. díl: Vše, co byste měli o automatickém pricingu vědět
  2. díl: V jaké fázi je firma připravená na automatickou cenotvorbu
  3. díl: Seznamte se s Pricing Foxem, nástrojem pro automatickou cenotvorbu
  4. díl: Jaké možnosti napojení Pricing Fox nabízí
  5. díl: Jak pracovat s pravidly v Pricing Foxu
  6. díl: Jak pracovat s náklady, marží a dalšími finančními ukazateli
  7. díl: Analyzujte jednoduše svou konkurenci pomocí Pricing Foxu
  8. díl: Proč při vyhodnocování dat nezapomínat na pravidelnou kontrolu
  9. díl: Mějte přehled o stavu svého sortimentu
  10. díl: Co všechno najdete v aplikaci Pricing Fox
Veškeré epizody najdete také na Spotify, SoundcloudYoutube

Ne nadarmo se České republice přezdívá ráj e‑shopů. K dnešnímu dni tuzemský trh eviduje více než 50 000 e‑shopů a jejich počet stále roste. Ačkoliv data mluví jasně, s automatickým přeceňováním dosud pracuje menšina těchto e‑shopů. Proč se tak děje a čím je to způsobeno, jsme se zeptali marketingového konzultanta s bohatou praxí, Jiřího Drážného. 

Dostupné e-commerce statistiky ke dni 10. 10. 2022 z webu https://www.ceska-ecommerce.cz/.
 

„Můj osobní odhad je, že tak 75–85 % e‑shopů nevydělává, a co hůř, někteří ani neví o tom, že jsou ve ztrátě. Zní to možná krutě, ale je to tak. Z mého pohledu je cenotvorba jednou z podceňovaných částí úspěšného mixu e‑shopu. V dnešní extrémní konkurenci prostě nestačí vzít jen nějaký dodavatelský feed, napojit ho přes automatický import do e‑shopu a myslet si, že teď začnu vydělávat … Je potřeba umět nad těmi produkty přemýšlet, hledat v datech možnosti a určitou strategii. Například, zda je prostor jít pod doporučené maloobchodní ceny, a pokud ano, jestli mi to přinese na Heurece a Zboží.cz kýžený efekt. Nebo naopak je to produkt, který se přes zbožáky neprodává a mohu na něm vydělávat s vyšší marží přes PPC/​​mailing/​​organic. A pokud e‑shop neprodává jen své unikátní produkty, začal bych o to víc přemýšlet nad správným nastavením cenotvorby. Troufám si říct, že v takovém případě je strategie přímo nezbytná.

 

Další část: Co musíte vědět před tím, než se do automatického pricingu pustíte? →

Máte dost teorie? Co si to vyzkoušet v praxi? Máme pro vás pricingový automat na 30 dní zdarma! Pojďte přetavit vědomosti do praxe 👉
 

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.