Liščí podcast o cenotvorbě #8 – Proč při vyhodnocování dat nezapomínat na pravidelnou kontrolu?

Analýza a následné reporty patří k neodmyslitelným činnostem v jakémkoli odvětví, ani cenotvorba není výjimkou. Díky zpětnému rozboru zjistíte, jak se vašim projektům daří či nikoli. Dostanete základ, na kterém můžete dále stavět a své procesy následně upravovat dle požadujících kritérií. 

V osmém díle našeho podcastu jsme se věnovali monitoringu v cenotvorbě. Naším pravidelným hostem byl Vladislav Trevisan ze společnosti Rigoro. Rigoro pomáhá e‑shopům napojovat data od dodavatelů. Povídali jsme si o tom, jak se samotným vyhodnocováním začít, co je dobré si hlídat a kam směřovat svůj pohled v případě nejasností.

ODHALTE NEDOSTATKY V NASTAVENÍ

Kontrola aktuálního stavu vám pomůže odhalit nežádoucí výkyvy každého projektu. Aplikace nabízí checklist, který vám pomůže se v celém procesu zorientovat. Zajímalo nás, jak v takovém případě postupuje Vláďa a zda pro nás má nějaký tip? 

„…Checklist samozřejmě znám, používám ho, je pro mě prvním signálem…“ sděluje Vláďa a dodává, že sám často začíná auditem v Mergadu, který odhalí zásadní chyby.

VĚNUJTE POZORNOST KONTROLE

Co je dobré si pohlídat a co bychom neměli podcenit? 

„Na co si určitě dávám bacha, jsou produkty, které mi propadnou pravidly. Zjišťuji, proč mi propadly, proč nejsou přeceněné, zkontroluju si směr přecenění a jestli se mi vůbec přecenily. A všechny ty kontroly posílám potom klientovi,“ dodává Vláďa.

Následující otázka směřovala k vývoji cen. Zeptali jsme se Vládi, jestli využívá detaily pravidel a produktů, které Pricing Fox nabízí? 

„Tohle sleduju velmi pravidelně, je to jeden z těch indikátorů, že mi skutečně ta cena něco dělá.“

VYHODNOCUJTE CHYBY

Na závěr jsme se bavili o tom, jak vyhodnocovat případné nedostatky a přistupovat k analýze cenotvorby. V rozhovoru nám Vláďa přiblížil, jak při vyhodnocování postupuje on.

  • Nejdříve začíná s kontrolou výsledků. To se týká celkového obratu e‑shopu a veškerých nákladů na placené kampaně.
  • Poté zjišťuje, jak na tuto skutečnost reagovala cena. Za jakým účelem Vláďa takto postupuje, se dále dozvíte ve videu. 

Veškeré předchozí epizody podcastů si přehrajete na našem Youtube, na Soundcloudu a nebo třeba na Spotify. Nenechte si ujít příští díl, ve kterém si detailně představíme diagnostiku. 

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.