Naše Liška vám pomůže nejen při automatickém pricingu. Můžete ji využít při monitoringu konkurence nebo sledování produktů, které vás zajímají. Společně s Ondřejem Hamouzem, specialistou na optimalizaci výkonu porovnávačů, jsme připravili případovou studii, díky které můžete načerpat spoustu tipů na práci s naší Liškou.
Ondra Hamouz se věnuje on-line marketingu od roku 2014. Nyní se specializuje na optimalizaci výkonu porovnávačů. Jsme moc rádi, že se s námi podělil o know-how a zkušenosti s naší aplikací.
Popsání výchozí situace
Máme dva klienty, kteří projevili zájem o monitoring cen konkurence. Jejich zadání ale nebylo úplně klasické. Chtěli zjistit ceny konkurence, porovnat s jejich cenami a tyto informace dostat do reportu. Nechtěli automatické přeceňování kvůli napojení na skladové systémy a kvůli vnitřním procesům, kde je velice těžké dynamicky ceny měnit.
Nepotřebovali jsme tedy klasický pricing produktů pomocí automatu, ale pouze zjistit informace pro klienta. Věděl jsem o několika možnostech přeceňování pomocí automatů, ale o reportingu rozdílných cen jsem netušil nic, do té doby ho nikdo nechtěl. Obrátil jsem se na Pricing Fox, protože je postaven nad Mergadem a mohl by mít potřebné analytické možnosti.
Pricing Fox pro monitoring konkurence
První, co je potřeba udělat, je analýza spárovanosti na Heurece a analýza počtu e‑shopů na produktových kartách. V případě, že je klient na většině karet sám, nemáme ho s kým porovnat a nedostávali bychom relevantní data.
Co se týče osamocených produktů, není stav ideální. Každopádně se s tím dá pracovat a Pricing Fox můžeme použít.
Ve chvíli, kdy máme analýzy datových podkladů hotové, můžeme se pustit do nastavení monitoringu cen. Stačí na to jednoduché pravidlo, jeho nastavení je v zásadě primitivní. Na co si dát pozor? Musí být nastaveno jako testovací, tzn. načte si ceny, navrhne nám nové ceny dle nastavení pravidla, ale fyzicky nám nic nepřepíše.
Z tohoto pravidla si pak uděláme export. U Pricing Foxu je super, že lze export udělat do HTML a dá se pravidelně zasílat na e‑mail.
Klient si může produkty projít a vyfiltrovat si ty, co ho zajímají. Přeceňuje ručně ve svém informačním systému. Podle mého názoru je to sice trochu toporné, ale doteď ceny neřešil buď vůbec, nebo si ceny konkurence hledal ručně na Google, Heurece atd.
Pricing Fox je použitelným řešením pro kontrolu cen, kdy chci mít pouze přehled o cenách konkurence.
Pricing Fox pro analýzu produktů
U druhého klienta jsme také zjišťovali, jak je na tom ohledně spárovanosti a počtu e‑shopů na produktových kartách na Heurece. Narazili jsme na zásadní problém. Spárovaných produktů byla spousta, ale na většině kartách byl klient sám. Nepodařilo se s tím nic udělat i přes použítí Watchdogu a řešení přes Pricing Fox tedy nebylo použitelné.
Pokud máme kvalitní datové podklady, dá se Pricing Fox použít i jinak než jen jako „tupý“ automat na dynamickou změnu cen.
Liška má široké využití. Děkujeme Ondrovi za shrnutí jeho postupů. Díky této případové studii nyní víte, k čemu můžete naši aplikaci kromě automatického pricingu použít.