Poznejte možnosti propojení Pricing Foxu s dalšími systémy, 2.díl

Přeneste data z Pricing Foxu do účetního systému a pracujte se všemi důležitými informacemi o sortimentu na jednom místě. Jaké možnosti liščí exporty nabízí? Přečtěte si tipy z praxe od Vladimíra Trevisana, ředitele Rigoro.

Seznamte se s napojením na systém Pohoda

V předchozím díle tohoto seriálu jsme probrali, jaké výstupní datové formáty Pricing Fox nabízí a jak fungují. Dnes se zaměříme na propojení s Pohodou, nejčastěji využívaným účetním softwarem. 

Po přecenění sortimentu je potřeba promítnout nové ceny do e‑shopu a následně na srovnávač zboží. Tyto hodnoty se vám však mohou hodit i v systému, ve kterém zpracováváte účetní nebo daňovou evidenci. 

S propojením Pricing Foxu a Pohody vám pomohou rady Vládi Trevisana z firmy Rigoro. Ponořte se do problematiky cenotvorby a vyzkoušejte jeho jednoduchý postup.

Jaká data z Pricing Foxu můžeme do Pohody exportovat? 

Pokud chceme mít nejdůležitější informace na jednom místě, máme nepřeberné množství možností, které můžeme exportovat. Záleží jen na tom, co je pro e‑shop klíčové. 

V účetním systému se vám budou hodit například údaje technického rázu jako je rozdíl ceny, směr přecenění nebo datum posledního pricingu. Díky nim si ověříte, zda Liška pracuje tak, jak má. Také si zkontrolujete, zda zasíláte na vyhledávač zboží správné údaje o příslušenství či dárku k produktu nebo jeho výrobci. Zajímavé pro vás mohou být také další informace:

  • počet e‑shopů na kartě, 
  • recenze, 
  • hodnocení,
  • porovnání s konkurenty, 
  • skutečné CPC,
  • nebo PNO.

Chybí vám ve výčtu nějaký údaj? Seznam možností můžete rozšířit zapnutím Bidding Fox Elements. Aplikace vám nabídne spoustu dalších elementů týkající se nejen výkonu a nákladů, ale také počtu objednávek, provizí Heureky apod. 

Které z nich nejčastěji volíš? 

Dbám na to, aby propojení bylo bezpečné a nerozhodilo mi celé nastavení Pohody. Čím více elementů budu importovat, tím je větší šance, že se mi to rozsype. Proto svým klientům doporučuji vybírat pouze ID produktu a jeho výstupní cenu. Právě nová cena je pro nás v Pohodě klíčová, vyhodnocování pricingu nebo diagnostiku produktů řešíme přímo v Pricing Foxu.

Liška nabízí několik možností exportu. Jaký postup je podle Tebe nejlepší? 

Pro přenos dat z appky lze využít XML nebo CSV formát a opět záleží na klientovi, který z nich mu vyhovuje více. 

Doporučuji nepoužívat XML feed, který je napojený přímo na Heureku. Jistější varianta je vytvořit nový XML export, který bude obsahovat pouze ID a novou cenu. Data v souboru se stahují šestkrát denně. 

Nejraději volím propojení prostřednictvím CSV exportu na trvalém odkazu, na němž se dvakrát denně automaticky aktualizují data. Zadám jej do Pohody a vůbec nezasahuji do jejího nastavení. Jde jen o další import, který říká, jaký údaj se změnil a podle čeho ho má systém s produkty spárovat. 

Vytvořte si jednoduše export pomocí našeho návodu na blogu.

Jakým způsobem je možné řešit příjem dat do Pohody?

Data je možné importovat rovnou do skladu nebo zvolit jistější variantu a nejdříve je zaslat do předskladu. V tomto případě je nejdříve zkontrolujete a až poté nahráváte do skladu. Devět z deseti vlastníků e‑shopů mají Pohodáře, který se o vše postará. Doporučuji oslovit přímo jeho.

 

Import dat z Pricing Foxu do Pohody.

Je něco, na co bychom měli dát pozor?

Důležité je párovací ID sortimentu. Často se stává, že se v produktovém feedu a v Pohodě liší, proto s klienty hledáme prvek, který je spojí. Může jít o EAN, přesný název položky, ITEM_ID, code, pare number nebo individuální číslo, které je možné si vygenerovat v Pohodě.

 

Děkujeme Vláďovi za spolupráci.

V rozhovoru jste se dozvěděli, jak propojení Pricing Foxu a Pohody řeší v naší certifikované agentuře Rigoro. Jejich každodenním chlebem je právě napojování dat od samotných dodavatelů až po reklamní systémy. Pokud potřebujete s tímto tématem poradit více do hloubky, doporučujeme se obrátit přímo na ně.

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.