Přemýšlíte nad zapnutím Lišky? Vyberte si díky několikadílnému seriálu ideální řešení pro váš elektronický obchod. V této části se podrobně podíváme na to, jak fungují výstupní datové soubory i jejich výhody. Čtěte dál a dozvíte se víc.
S jakými výstupními datovými soubory Liška pracuje
Nástroj je kompatibilní s několika e‑shopovými systémy prostřednitcvím API. Pro ostatní platformy nabízí propojení přes:
- CSV export,
- nebo XML feed.
Možnosti jsou široké a každý inzerent, který se chce pustit do automatické cenotvorby, si tak přijde na své.
Jak celý proces funguje? Data na vstupu Liška získá vždy prostřednictvím Mergada. Zpracuje ceny ze vstupního elementu a přecení na základě nastavených podmínek a kritérií. Podle zvoleného výstupního datového souboru pak pošle nové ceny zpět do e‑shopu a na Heureku. Pojďme se podívat na jednotlivé možnosti podrobně.
Napojení přes API
Lišku je možné jednoduše propojit s několika e‑shopovými řešeními:
Pokud máte jednu z těchto platforem, podívejte se na články věnované konkrétním postupům.
Napojení přes XML feed
Máte svůj internetový obchod postavený na Shoptetu nebo Shopionu? Pak je toto řešení určené přímo pro vás. V nastavení napojení zadejte výstupní element, do kterého se má nová cena generovat. Jakmile proběhne cenotvorba, pošle se přeceněný sortiment z Pricing Foxu zpět do Mergada.
Aby se promítnuly nové ceny do vašeho e‑shopu i srovnávače, musí projít aplikace pravidel v Mergadu. Pokud k ní z nějakého důvodu nedojde, neuvidíte žádnou změnu. Doporučujeme proto pravidelně kontrolovat, zda prochází v pořádku.
Výhodou je, že vše probíhá přes Mergado a výstupní feed můžete ještě upravovat. Avšak ne všechny systémy dokážou XML feed zpracovat. Než se do napojení pustíte, podívejte se, jaké máte možnosti.
Napojení přes CSV export
CSV export doporučujeme pro všechny systémy, které nejsou kompatibilní s Liškou prostřednictvím API. Má několik výhod:
- Je univerzální variantou. Zpracuje ho většina moderních e‑shopových nebo účetních platforem.
- Automaticky se přegenerovává v pravidelných intervalech.
- Agentury ho mohou využít jako report pro klienty.
- Na výstupu není potřeba aplikace pravidel v Mergadu. Liška komunikuje přímo s e‑shopem.
Vytvoření takového exportu je velmi jednoduché.
- V aplikaci přejdete na stránku Produkty, kde vytvoříte export.
- Zvolíte CSV formát a generování na trvalý odkaz.
- Vyberete element ITEM_ID a výstupní cenu a uložíte.
- Export pak importujete, kam potřebujete.
V článku jsme zmínili jednotlivé výstupní datové soubory, které Liška používá. Pokud jste mezi podporovanými e‑shopovými systémy nenašli ten váš, napište nám a společně najdeme řešení. V dalším pokračování si vezmeme pod drobnohled propojení s Pohodou. Sledujte náš blog, ať vám nic nového neunikne.