Dosažení optimální marže a ziskové cenotvorby představuje výzvu pro malé, střední, ale i velké e‑shopy. Seznamte se s případovou studií a objevte jednoduché a cenově dostupné řešení. Jaké výhody přeceňování v Pricing Foxu klientům přináší, vám prozradí Lukáš Forejt z reklamní agentury Brandboost.
Optimalizace cenové politiky pro firmu s více než 100 prodejnami
Náš klient, který spadá mezi velké firmy na českém a slovenském trhu, se potýkal s výzvou. Nízká marže nestačila pokrýt všechny náklady, přesto, že počet objednávek a výše tržeb byla rostoucí.
Potřeboval najít rychlé řešení, které mu pomůže s optimalizací cenové politiky, aniž by to zatížilo časovou kapacitu obchodního oddělení.
Požadavkem klienta byl cenově dostupný nástroj, který pracuje s marží komplexně, za celé portfolio produktů. S jasnou vizí do budoucna, optimalizovat cenotvorbu vůči trhu a konkurenci.
Jednoduché řešení na sebe nenechalo dlouho čekat
S klientem jsme již dříve pracovali při správě feedu v MERGADU. Ideálním řešením pro nás byl nástroj na automatickou cenotvorbu – Pricing Fox, který je jeho součástí.
Vyhovovalo nám, že aplikace přeceňuje na základě pravidel a nabízí široké možnosti nastavení. A to nejen pro interní cenotvorbu, ale i pro cenotvorbu, která pohotově reaguje na vývoj a ceny na trhu. Produkt navíc funguje i jako analýza trhu, takže sbírá data z Heureky. Díky tomu máte vždy jasný přehled o konkurenci a jejich cenách vůči vašemu portfoliu.
Jedinečné pravidlo pro každou značku
Po úspěšném jednání s klientem jsme aplikaci propojili a naimportovali feed, který obsahoval nákupní i prodejní ceny. Následně jsme stanovili výpočet marže, který pro nás byl stěžejní.
Na závěr jsme každé značce vytvořili individuální cenovou strategii, v podobě jedinečného pravidla pro práci s cenou a marží.
Tento postup jsme u klienta zvolili kvůli rozdílné konkurenceschopnosti jednotlivých značek. Jedna značka je na trhu konkurenční, tudíž aby udržela svou prodejnost, dosahuje minimální marže kolem 10 %. Na druhé straně, u privátních značek a exkluzivním zastoupení, není vhodné snižovat marži, aby neoslabovala jejich hodnota příliš velkou slevou. S tímto přístupem jsme stanovili pravidla pro všechny důležité značky a pečlivě sledovali výsledky.
Individuální cenová strategie přinesla úspěch
Výsledek námi navržené strategie ukázal, že i přes krátkodobý pokles tržeb klient dosáhl významné finanční optimalizace. Po detailnějším zkoumání jsme zjistili, že marže vyrostly o více než 10 %, což potvrzuje správnost naší strategie.
To znamená, že i když se tržby snížily, dosáhli jsme finanční stability a soustavně většího zisku. Úspěch spočíval ve vyšší marži a menšímu počtu expedovaných zásilek, což přispělo k celkovému snížení nákladů.
Lepší hospodářský výkon e‑shopu díky automatické cenotvorbě
Cílem bylo zlepšit a automatizovat tvorbu cen tak, aby splňovaly obchodní cíle a udržovaly aktuální marži. To se nám podařilo a dopad měl pozitivní vliv na hospodářský výkon e‑shopu. To vše díky efektivnímu nastavení cenové strategie pomocí Pricing Foxu.
Příjemným překvapením bylo, jak jednoduché a vlastně i cenově dostupné řešení Pricing Fox je. Díky intuitivnímu nastavení řídíte komplexní cenotvorbu, na které ve firmách pracují někdy i týmy lidí.
Nicméně je potřeba říct, že má i svá omezení. Pokud pořádáte slevové akce, je dobré s nimi při tvorbě pravidel počítat. Díky tomu je zvládnete flexibilně vypnout nebo zapnout. Případně doporučujeme mít nastavení přizpůsobené tak, abyste mohli zlevnit jenom konkrétní značku či kategorii a Pricing Fox je dále nepřeceňoval.
Vize do budoucna
S Pricing Foxem nadále úspěšně pracujeme i u jiných klientů, kde jsme s výsledky spokojeni. Naší hlavní vizí je automatizovat procesy a v tom nám nástroj skutečně pomáhá.
Lukáš Forejt, Head of Performance, Brandboost
Lukáš má přes 5 let zkušeností z Performance marketingu a pod rukama mu protekly milióny efektivně investovaných korun. Pomůže vašemu e‑shopu zvýšit tržby nebo vaší značce zvýšit zásah a povědomí. Spravoval marketing pro klienty jako je ZOOT, PetCenter, Fischer, Mattel, Panasonic a další. Zároveň je certifikovaným specialistou Google, Seznam, PPC Bee a další. Řídí se mottem „rád posouvám hranice“.