Jak být s e‑shopem nejlevnější a vydělat na tom

Hodně lidí má automatickou cenotvorbu spojenou pouze se zlevňováním, ale jak tušíte, nebude to tak. Vždy záleží na cíli. Cílů může být řada, a nejen na úrovni e‑shopu, ale i samotných kategorií. V jedné chci být nejlevnější, jinde jsem jeden z mála, který má zboží skladem, a tak se nemusím “podbízet” nejnižší cenou. Jinou přeceňovací strategii zvolím pro zboží v sezóně, jinou po sezóně a podobně.

V tomto článku si ukážeme, jak pro vybraný segment produktů nastavit nejnižší cenu, ale přitom zdražit, pokud už jsem příliš levný proti dalším konkurentům.

Postup nastavení přecenění v bodech

  1. V MERGADU Vytvořte výběr produktů, kterých se pravidlo bude týkat.
  2. V Pricing Foxu na tyto produkty vytvořte pravidlo, které bude cílit na první dvě pozice podle ceny.
  3. Ponechte volbu vybrat nejnižší cenu.
  4. Nastavte, o kolik chcete být levnější než nejbližší konkurent.
  5. Volitelně můžete nastavit další omezení výstupní ceny, například podle nákupní ceny.

Pricing Fox - Ukázka, jak nastavit přeceňovací pravidlo, abych byl nejlevnější.
Ukázka, jak nastavit přeceňovací pravidlo, abych byl nejlevnější.

Proč je nutné vybrat první i druhou pozici

Pricing Fox funguje tak, že když na zvolené pozici najde vaši nabídku, tak ji “ignoruje”, proto potřebujete pro kontrolu ceny vložit i druhou pozici. Tím je zajištěno, že Pricing Fox porovná cenu druhého s vaší cenou a podle dalších nastavení repricingového pravidla dál rozhodne, co s cenou udělá.
 

 Jak upravit cenu, abych byl nejlevnější, ale cenu navýšil

Nastavení repricingového pravidla – být levnější o jednu korunu.
Nastavení repricingového pravidla – být levnější o jednu korunu.

Tímto nastavením docílím toho, že ať je moje cena jaká je, výsledná bude o 1 euro nižší než cena druhého.
Například prodávám větrák za 10 euro (jsem na první pozici podle ceny na produktové kartě).
Nejlevnější konkurent (na druhé pozici) větrák prodává za 15 euro.
Moje nová cena bude 14 euro. Díky tomu na každém prodeji vytvořím mnohem větší zisk, než jaký jsem měl dosud s cenou 10 euro.
Na 10 prodejích je to +40 euro, pro které jsem nemusel udělat “nic” navíc.
 

Graf vývoje zisku “navíc” díky automatickému navýšení ceny.
Graf vývoje zisku “navíc” díky automatickému navýšení ceny.

Pokud bych nebyl nejlevnější, dojde k standardnímu přecenění podle očekávání, abych byl levnější než dosud nejlevnější.
Jestli moje cena byla 10 euro, cena nejlevnějšího je 9 euro, bude moje nová 8 euro. V případě, že nemám v pravidle nastaveno omezení na:

  • nákupní cenu
  • marži
  • nebo přirážku

by potom byla cena taková, aby těmto omezením odpovídala. Proto se nemusím bát, že by cena šla pod nákupní a s každou objednávkou by byla tvořena ztráta. Tohle Pricing Fox při každé změně ceny hlídá. 

Pricing Fox - ukázka nastavení limitů nové ceny
Pricing Fox - ukázka nastavení limitů nové ceny

Nepřicházejte o zisk kvůli nepružné cenotvorbě. Vyzkoušejte dynamickou cenotvorobu s Pricing Foxem na 30 dní zdarma.
 

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.