Seznamte se s novým nástrojem Pricing Audit

Zajímá vás, v jaké kondici máte sortiment na e-shopu? Využitím Pricing Auditu se dozvíte, které produkty si vedou na srovnávačích dobře a co je potřeba zlepšit. Pomocí dalších upozornění a doporučení vyšperkujete svou nabídku do posledního detailu. Kontrola je zdarma, proto neváhejte a využijte tuto možnost.

Jaká je myšlenka cenového auditu

Aby byl e-shop úspěšný, schopný konkurence a využil svůj potenciál na 100 %, potřebuje poznat stav svého sortimentu. Chtěli jsme pomoct našim současným i potenciálním klientům s opravou nedostatků, se zlepšením své nabídky vůči konkurenci a přizpůsobením požadavkům srovnávače. Přesvědčte se sami!

Co je potřebné k využití Pricing Auditu

Cenový audit se zaměřuje na váš sortiment na Heurece. K provedení kontroly potřebujeme minimálně URL adresu vašeho konverzního feedu. Tu najdete v administraci Heureky, záložce Statistiky a reporty, na podstránce Měření konverzí.

Zaškrtnutím checkboxu Generovat XML reporty získáte URL adresu denního reportu, kterou v Pricing Auditu vložíte do pole Zadejte URL vašeho konverzního feedu.

URL adresa denního konverzního feedu v administraci Heureky.

Pro úplnost auditu doporučujeme vyplnit i adresu XML feedu a název elementu s nákupní cenou. Díky nim audit dokáže zkontrolovat spárovanost produktů a poskytnout informace s ohledem na pořizovací cenu, tj. jaké nabídky jsou prodávané pod její hodnotou, a nebo kteří konkurenti podlézají nákupní ceny u konkrétní nabídky.

Adresa XML feedu musí být ve formátu Heureka XML s volitelným přidaným elementem pro nákupní cenu.

Následně stačí zadat e-mail, na který vám zašleme výsledek cenového auditu.

Vyplnění údajů potřebných pro vyhotovení auditu.

Jaký je obsah výsledků auditu

Výsledky kontroly jsou rozdělené do 4 skupin. Produkty:

  • v pořádku,
  • s problémem,
  • s upozorněním,
  • s doporučením.

Je možné se prokliknout do detailu každé z nich, kde najdete kromě jiného přehledný popis jednotlivých detekcí daného sortimentu, seznam konkrétních produktů a graf rozložení cen.

Výsledky auditu rozdělené do čtyř skupin.
Na webu Pricing Auditu máte možnost prohlédnout si ukázkové výsledky, abyste věděli, co vás čeká po vložení údajů o svém e-shopu.

Rozdělení produktů podle kategorií

Na stránce níže se nachází přehledné rozdělení spárovaných produktů podle kategorií a pozic na produktových kartách srovnávače zboží. Z tabulky se dozvíte, které pozice zastává jaké procento produktů v daných kategorií a jejich celkový počet.

Rozdělení produktů podle kategorií a pozic na produktových kartách.

Nejčastější konkurence

Následuje sloupcový graf zobrazující počet společných produktů, prodávaných i vašimi konkurenty, s kterými nejčastěji sdílíte produktové karty. V grafu také uvidíte porovnání vašich cen oproti konkrétnímu soupeři.

Nejčastější konkurenti a porovnání cen.

Výpis zjištěných problémů, upozornění a doporučení

Nejpodstatnější část tvoří zjištěné problémy, upozornění a doporučení. Je možné prokliknout se do detailu každé z detekcí, případně ji vyexportovat.

Výpis všech zjištěných problémů, upozornění a doporučení.

Detail skupiny sortimentu

Abyste měli představu, co vám každá z detekcí může nabídnout, projdeme společně detail skupiny sortimentu s problémem. Na první pohled je vidět, že audit objevil 1592 problémových produktů.

Výsledek auditu –⁠ produkty s problémem.

O jaké problémy konkrétně jde, najdete na stránce níže, kde už čeká výpis jednotlivých detekcí. V případě tohoto testovacího auditu byly objeveny:

  • nespárované produkty,
  • produkty s nulovou nebo zápornou cenou,
  • nabídky bez nastavené ceny za dopravu,
  • produkty, které jsou samy na produktové kartě. 

V kruhových grafech na levé straně se nachází počet produktů s daným problémem.

Jednotlivé detekce problémových produktů.

Jestli si chcete zkontrolovat Nespárované produkty, přes tlačítko Detail se dostanete do podrobností této detekce. V záhlaví se zobrazí počet nespárovaných produktů spolu s popisem problému. Ten informuje, že nespárovanost nabídek na srovnávači je často spojená s chybějícími a nebo nesprávně vyplněnými parametry, které požaduje v tomto případě Heureka. Kdybyste nevěděli, o jaké požadavky se jedná, přes odkaz v popisu se dostanete na jejich blog. Tam si už potřebné údaje lehce dohledáte.

Počet a popis nespárovaných produktů.

 Když se přesunete na stránce níže, narazíte na graf rozložení cen nespárovaného sortimentu. Na X-ové ose je naznačená cenová hladina produktů a na Y-čkové počet produktů. Na první pohled je vidět, v jaké cenové hladině je nejvíc nespárovaných nabídek.

Rozložení cen nespárovaných nabídek.

Pod grafem s cenami je už seznam konkrétních produktů. Každý z nich je možné otevřít na Heurece a nebo ve svém e-shopu. V záhlaví stránky, vedle popisu problému si prostřednictvím tlačítka Export stáhnete produkty do CSV. Doporučujeme je následně projít a upravit podle požadavek srovnávače, aby mohli být spárované do správných produktových karet.

Pokud budete postupovat tímto způsobem, projdete všechny detekce a následně nabídky upravíte, s velkou pravděpodobností zvýšíte celkovou úspěšnost vašeho e-shopu na srovnávačích.

Výsledky vašeho auditu budou na vygenerované adrese dostupné po dobu 7 dní.

Jak s Pricing Auditem naložit

Díky výsledkům už víte, jaké jsou silné a slabé stránky sortimentu a nebo kde je potřeba něco změnit, doplnit, popřípadě upravit či vylepšit. Mnohé úpravy zvládnete sami, my vám však podáváme pomocnou ruku v podobě nástroje na automatické přeceňování Pricing Fox. Nejen že dokáže na mnoho detekcí sám upozornit, ale bude vám ceny automaticky hlídat a měnit podle vašich požadavků.

S Pricing Foxem, se s lehkostí dostanete na nejvyšší příčky produktových karet a zvýšíte potenciál svého e-shopu. Vyzkoušejte ho na 15 dní zdarma a uvidíte sami.

Související články