Seznamte se s novým nástrojem Pricing Audit

Zajímá vás, v jaké kondici máte sortiment na e‑shopu? Využitím Pricing Auditu se dozvíte, které produkty si vedou na srovnávačích dobře a co je potřeba zlepšit. Pomocí dalších upozornění a doporučení vyšperkujete svou nabídku do posledního detailu. Kontrola je zdarma, proto neváhejte a využijte tuto možnost.

Jaká je myšlenka cenového auditu

Aby byl e‑shop úspěšný, schopný konkurence a využil svůj potenciál na 100 %, potřebuje poznat stav svého sortimentu. Chtěli jsme pomoct našim současným i potenciálním klientům s opravou nedostatků, se zlepšením své nabídky vůči konkurenci a přizpůsobením požadavkům srovnávače. Přesvědčte se sami!

Co je potřebné k využití Pricing Auditu

Cenový audit se zaměřuje na váš sortiment na Heurece. K provedení kontroly potřebujeme minimálně URL adresu vašeho konverzního feedu. Tu najdete v administraci Heureky, záložce Statistiky a reporty, na podstránce Měření konverzí.

Zaškrtnutím checkboxu Generovat XML reporty získáte URL adresu denního reportu, kterou v Pricing Auditu vložíte do pole Zadejte URL vašeho konverzního feedu.

URL adresa denního konverzního feedu v administraci Heureky.

Pro úplnost auditu doporučujeme vyplnit i adresu XML feedu a název elementu s nákupní cenou. Díky nim audit dokáže zkontrolovat spárovanost produktů a poskytnout informace s ohledem na pořizovací cenu, tj. jaké nabídky jsou prodávané pod její hodnotou, a nebo kteří konkurenti podlézají nákupní ceny u konkrétní nabídky.

Adresa XML feedu musí být ve formátu Heureka XML s volitelným přidaným elementem pro nákupní cenu.

Následně stačí zadat e‑mail, na který vám zašleme výsledek cenového auditu.

Vyplnění údajů potřebných pro vyhotovení auditu.

Jaký je obsah výsledků auditu

Výsledky kontroly jsou rozdělené do 4 skupin. Produkty:

  • v pořádku,
  • s problémem,
  • s upozorněním,
  • s doporučením.

Je možné se prokliknout do detailu každé z nich, kde najdete kromě jiného přehledný popis jednotlivých detekcí daného sortimentu, seznam konkrétních produktů a graf rozložení cen.

Výsledky auditu rozdělené do čtyř skupin.
Na webu Pricing Auditu máte možnost prohlédnout si ukázkové výsledky, abyste věděli, co vás čeká po vložení údajů o svém e‑shopu.

Rozdělení produktů podle kategorií

Na stránce níže se nachází přehledné rozdělení spárovaných produktů podle kategorií a pozic na produktových kartách srovnávače zboží. Z tabulky se dozvíte, které pozice zastává jaké procento produktů v daných kategorií a jejich celkový počet.

Rozdělení produktů podle kategorií a pozic na produktových kartách.

Nejčastější konkurence

Následuje sloupcový graf zobrazující počet společných produktů, prodávaných i vašimi konkurenty, s kterými nejčastěji sdílíte produktové karty. V grafu také uvidíte porovnání vašich cen oproti konkrétnímu soupeři.

Nejčastější konkurenti a porovnání cen.

Výpis zjištěných problémů, upozornění a doporučení

Nejpodstatnější část tvoří zjištěné problémy, upozornění a doporučení. Je možné prokliknout se do detailu každé z detekcí, případně ji vyexportovat.

Výpis všech zjištěných problémů, upozornění a doporučení.

Detail skupiny sortimentu

Abyste měli představu, co vám každá z detekcí může nabídnout, projdeme společně detail skupiny sortimentu s problémem. Na první pohled je vidět, že audit objevil 1592 problémových produktů.

Výsledek auditu –⁠ produkty s problémem.

O jaké problémy konkrétně jde, najdete na stránce níže, kde už čeká výpis jednotlivých detekcí. V případě tohoto testovacího auditu byly objeveny:

  • nespárované produkty,
  • produkty s nulovou nebo zápornou cenou,
  • nabídky bez nastavené ceny za dopravu,
  • produkty, které jsou samy na produktové kartě. 

V kruhových grafech na levé straně se nachází počet produktů s daným problémem.

Jednotlivé detekce problémových produktů.

Jestli si chcete zkontrolovat Nespárované produkty, přes tlačítko Detail se dostanete do podrobností této detekce. V záhlaví se zobrazí počet nespárovaných produktů spolu s popisem problému. Ten informuje, že nespárovanost nabídek na srovnávači je často spojená s chybějícími a nebo nesprávně vyplněnými parametry, které požaduje v tomto případě Heureka. Kdybyste nevěděli, o jaké požadavky se jedná, přes odkaz v popisu se dostanete na jejich blog. Tam si už potřebné údaje lehce dohledáte.

Počet a popis nespárovaných produktů.

 Když se přesunete na stránce níže, narazíte na graf rozložení cen nespárovaného sortimentu. Na X‑ové ose je naznačená cenová hladina produktů a na Y‑čkové počet produktů. Na první pohled je vidět, v jaké cenové hladině je nejvíc nespárovaných nabídek.

Rozložení cen nespárovaných nabídek.

Pod grafem s cenami je už seznam konkrétních produktů. Každý z nich je možné otevřít na Heurece a nebo ve svém e‑shopu. V záhlaví stránky, vedle popisu problému si prostřednictvím tlačítka Export stáhnete produkty do CSV. Doporučujeme je následně projít a upravit podle požadavek srovnávače, aby mohli být spárované do správných produktových karet.

Pokud budete postupovat tímto způsobem, projdete všechny detekce a následně nabídky upravíte, s velkou pravděpodobností zvýšíte celkovou úspěšnost vašeho e‑shopu na srovnávačích.

Výsledky vašeho auditu budou na vygenerované adrese dostupné po dobu 7 dní.

Jak s Pricing Auditem naložit

Díky výsledkům už víte, jaké jsou silné a slabé stránky sortimentu a nebo kde je potřeba něco změnit, doplnit, popřípadě upravit či vylepšit. Mnohé úpravy zvládnete sami, my vám však podáváme pomocnou ruku v podobě nástroje na automatické přeceňování Pricing Fox. Nejen že dokáže na mnoho detekcí sám upozornit, ale bude vám ceny automaticky hlídat a měnit podle vašich požadavků.

S Pricing Foxem, se s lehkostí dostanete na nejvyšší příčky produktových karet a zvýšíte potenciál svého e‑shopu. Vyzkoušejte ho na 15 dní zdarma a uvidíte sami.

Související články