V předchozím článku jsme představili a zdůraznili důležitost referenčních cen při automatizovaném přeceňování. Nyní se dostáváme do světa inovativních možností s představením nového zdroje referenčních cen na Kaufland Marketplace. Tento nový zdroj nabízí širokou škálu možností pro nastavení optimalizace cen na základě různých podmínek přeceňování, což vám umožní maximalizovat zisk a optimalizovat cenové strategie, a to rovnou na třech trzích — českém, slovenském i německém!
Podrobnosti o možnostech přecenění i napojení na Kaufland se dočtete níže.
Proč je Kaufland Marketplace relevantním zdrojem pro automatický pricing?
Kaufland Marketplace je nový typ online prodejního místa, kam zákazníci chodí vyhledávat nejrůznější zboží za co nejlepší ceny, a proto byste ani vy neměli zmeškat strategickou příležitost být součástí tohoto obchodního systému.
My v Pricing Foxu taky nezaostáváme. Díky tomu poskytujeme široké možnosti pro nastavení různých typů strategií přeceňování, které mohou být pro zviditelnění vašeho zboží na produktových kartách Kaufland Marketplace stěžejní. Podmínek přeceňovacích strategií můžete volit hned několik a lze je také kombinovat.
Možnosti podmínek pro tvorbu přeceňovacích strategií na Kaufland Marketplace:
1. Podle konkurenta: Přizpůsobte svoje ceny dle dynamicky se měnícího prostředí svých největších konkuretnů a nepromeškejte tak možnost přesadit se se svým e‑shopem.
2. V Buy Boxu: Získejte konkurenční výhodu tím, že nastavíte ceny tak, abyste měli vyšší šanci na zobrazení vašeho e‑shopu v Buy Boxu.
3. Na pozici mezi dalšími nabídkami: Optimalizujte svou pozici mezi ostatními nabídkami (mimo Buy Boxu) na základě cenových strategií. Zajisté oceníte, jestli plánujete být podle ceny například na prvních pozicích produktových karet.
4. Podle ceny: Nastavujte ceny na základě cenových hladin, které odpovídají vašim obchodním cílům. Cena se počítá včetně nabídky zobrazené v Buy Boxu.
5. S minimální/ maximální dodací dobou: Přizpůsobte ceny dle možností dodání produktů v čase.
6. S cenou dopravy: Využijte cenovou politiku spojenou s dopravou k tomu, abyste byli konkurenceschopní.
7. S dobou na vrácení zboží: Odlište svůj e‑shop na trhu pomocí nastavení cen dle doby, kterou zákazník může využít pro vrácení zboží.
8. S vlastní dopravou: Výhoda vlastní dopravy může při optimalizaci cenové politiky také hrát důležitou roli.
Jak se napojit na nové možnosti přecenění podle produktových karet z Kaufland Marketplace?
Skvělou zprávou je, že je to jednodušší, než by se mohlo na první pohled zdát! Postup je následující:
Nastavení vstupního zdroje dát v Pricing Foxu:
Pokud jste si Kaufland nenastavili jako zdroj vstupních dát již při prvním nastavení, nezoufejte, nikdy není pozdě. Stačí si kliknout na stránku Napojení a v sekci Zdroje vstupních dat odkliknout možnost Kaufland:
Vyplnění potřebných vstupních údajů
Pseudonym — do pole je potřeba vyplnit název e‑shopu. Dbejte prosím na to, aby název byl skutečně totožný s tím, co máte uvedené na Kaufland Market Places. Doporučujeme název vašeho e‑shopu z webu Kauflandu zkopírovat a do okna vložit, případně skutečně dbát na použitou diakritiku či mezery.
Secret Key + Client Key — tyto údaje naleznete v administraci vašeho Kaufland účtu. Dostanete se k nim následující cestou: Settings -> Shop Settings -> API
Storefrontu — díky možnosti Storefront si můžete zvolit, jestli chcete přeceňovat v rámci českého, slovenského nebo německého prostředí Kaufland Market Places. Pokud chcete přeceňovat ve více lokalitách Kauflandu, je potřeba vytvořit nový projekt.
Stav produktu — jelikož Kaufland nabízí možnost prodávat nejen zcela nové produkty, ale naleznete na něm i ty bazarové, přidali jsme možnost přeceňování produktů dle cen i již použitého zboží. Podobně jako při možnosti Storefront lze na jednom projektu navolit jednu možnost.
Kontrola hodnoty EAN v Mergado feedu
V produktovém feedu v Mergadu je nezbytné mít vyplněné EAN s odpovídajícími hodnotami, což umožní úspěšné napárovaní produktů s produktovými kartami Kaufland Market Places.
A máte hotovo. Můžete začít přeceňovat. Pokud máte napojenou ve vstupních zdrojích i Heureku, podmínky můžete kombinovat a získat tak ještě větší kontrolu nad vašimi strategiemi. Podmínky můžete kombinovat s dalšími zdroji referenční ceny, a to Mergado elementem, o kterém jsme psali v předchozím článku, se vstupní cenou a samozřejmě.
Možností je tedy hned několik a ještě nekončíme! V budoucích rozšířeních aplikace se můžete těšit na další nové zdroje, které váš e‑shop posunou ještě víc!