Podcast o cenotvorbě #11 — Jak na komplexní vyhodnocení e‑shopu

Vyhodnocování marketingových aktivit patří k nejdůležitějším činnostem nejen e‑shopařů. Abyste měli přehled o tom, jakých výsledků e‑shop dosahuje, měřte základní konverze a pravidelně kontrolujte stanovené cíle. Poslechněte si nový díl liščího podcastu a načerpejte inspiraci i pro váš e‑shop.

Jedenáctý díl našeho podcastu o cenotvorbě věnujeme reportingu. O své praktické zkušenosti se s námi podělil Vladimír Trevisan ze společnosti Rigoro

VYHODNOCUJTE DATA E‑SHOPU KOMPLEXNĚ 

Vyhodnocení je dost komplexní a je zapotřebí mít všechna data. Nejenom vyhodnocovat Heureku, my sice bereme data z Heureky na to, abychom optimalizovali cenu, ale výsledek bereme z celého e‑shopu tzn. i z přímé návštěvnosti. Nové ceny, které do e‑shopu po přecenění posíláme, se zobrazí všem návštěvníkům internetového obchodu, nejen uživatelům na srovnávačích. S tím musíme při vyhodnocování počítat,” vysvětluje Vláďa. 

PRO REPORTING VYUŽÍVEJTE VÍCE PLATFOREM 

Vládi jsme se zeptali, jaké další platformy při reportingu používá

Google Analytics. Hodně mi pomáhá MERGADO. Hlavně když potřebuju něco zjistit, třeba s nákupními nebo akčními cenami. To všechno mi pomáhá. Je to takové kombo Google Analytics, MERGADOPricing Fox.

PRACUJTE S RELEVANTNÍMI DATY

Jak dlouho by uživatelé měli data načítat?

Vláďa většinou doporučuje týden, nebo 14 dní nástroj optimalizovat a po optimalizaci týden počkat. A za ty tři týdny od samotného procesu nastartování automatické cenotvorby klienti volají, že výsledky vidí, funguje to a chtějí nastavit automatickou cenotvorbu i pro další trhy.” A dodává: Tohle je většina klientů, takhle to skutečně je.

ZHODNOŤTE ÚSPĚŠNOST CELÉHO PROJEKTU 

Jsou ještě jiné platformy, které při vyhodnocování úspěšnosti e‑shopu využíváš?

Nejčastěji kombinuji data z Heureky, používám Pricing Fox audit, MERGADO, již zmíněné Google Analytics a taky přímo e‑shopové systémy a jejich administrace.” Co Vláďu v administraci e‑shopů zajímá nejvíce, se dozvíte v našem podcastu. 

 

Doufáme, že se vám nový díl podcastu líbil a něco vás i naučil. Všechny epizody si přehrajete na našich Soundcloud, Youtube nebo Spotify účtech. Těšíme se zase někdy příště. 

Související články

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Pricing Fox a z e‑commerce branže.